Compositor, director d’orquestra, violinista i pianista. Va ser una dels músics argentins de major prestigi a primera meitat de segle. Fill d’una família de músics, es formà a Buenos Aires i degut al seu talent i als reconeixements, anà a Europa per seguir estudiant. Seguí les tendències del nacionalisme romàntic (va fer composició amb V. D’Indy, i piano amb E.Risler) i de la Schola Cantorum parisina.
Començà llavors grans gires per Europa amb músics de gran nivell com M. Quiroga o Risler, i fins i tot altres li estrenarem les seves obres (Ricard Vinyes) que ja es començaven a reconèixer.
Tornà a Buenos Aires, fundà la Sociedad del Cuarteto (1925) i la Orquestra de Cámara del Renacimiento (1928). També ocupà la direcció de grans orquestres i al 1929 amb el seu germà José Maria i d’altres creà el Grupo Renovación que s’obria cap a noves expressions avantguardistes desconegudes a Argentina (Stravinsky, Ravel, Honegger, Schonberg o Bartok).
S’encarregà també de la Direcció General del Teatro Colón, i ocupà una plaça estable a la Orquestra Filarmònica de La Habana, i després al Servicio Oriental de Radiofusión Eléctrica de Uruguay. I més tard ja a Buenos Aires estigué vinculat al Conservatori i a orquestres.
La seva producció va des del gènere líric, ballet, música incidental per a teatre i cinema, a orquestra sola, de cambra, amb solistes... mostrant-nos inspiracions argentines, hispàniques i internacionals segons l’obra.
Començà llavors grans gires per Europa amb músics de gran nivell com M. Quiroga o Risler, i fins i tot altres li estrenarem les seves obres (Ricard Vinyes) que ja es començaven a reconèixer.
Tornà a Buenos Aires, fundà la Sociedad del Cuarteto (1925) i la Orquestra de Cámara del Renacimiento (1928). També ocupà la direcció de grans orquestres i al 1929 amb el seu germà José Maria i d’altres creà el Grupo Renovación que s’obria cap a noves expressions avantguardistes desconegudes a Argentina (Stravinsky, Ravel, Honegger, Schonberg o Bartok).
S’encarregà també de la Direcció General del Teatro Colón, i ocupà una plaça estable a la Orquestra Filarmònica de La Habana, i després al Servicio Oriental de Radiofusión Eléctrica de Uruguay. I més tard ja a Buenos Aires estigué vinculat al Conservatori i a orquestres.
La seva producció va des del gènere líric, ballet, música incidental per a teatre i cinema, a orquestra sola, de cambra, amb solistes... mostrant-nos inspiracions argentines, hispàniques i internacionals segons l’obra.
Publicacions (2)
Juan José CastroTotes les publicacions
Juan José Castro