Després d’uns inicis autodidactes i influenciats pel postromanticisme - Simfonia núm.1 (1942), Simfonia núm.2 (1946) -, la formació rebuda de Ricard Lamote de Grignon i de Cristòfor Taltabull va encaminar Cercós cap a un cert neoclassicisme - Sonata en Si menor (1952), Simfonia núm.3 (1954) . Posteriorment, gràcies a la coneixença amb Scherchen, Xenakis i Nono, i al seu innat afany investigador i especulador va desenvolupar l’estètica que més l’ha caracteritzat on, des d’un gran respecte per la tradició i una concepció molt personal de la modernitat, abordarà propostes clarament experimentals - Sigma 24 (1960) - i aplicacions molt particulars del serialisme - Octet (1968-69), Glosses per a violoncel i piano (1972), Simfonia de cambra (1974). A partir dels anys 80, quan més aprofundeix en la recerca teòrica d’especulació serial, paradoxalment, Cercós inicia un gir estètic de tall gairebé neoromàntic - Dos retaules (1983) per a conjunt de cambra, Escenes simfòniques per a viola i orquestra (Premi Ciutat de Barcelona 1985), Passacaglia per a orgue (1989), Els bells camins (1988-89), cicle de 16 cançons per a baríton i piano sobre textos del poeta Miquel Martí i Pol.
Publicacions (18)
Josep CercósTotes les publicacions
Josep Cercós
Obres
Josep CercósPer Conjunts de cambra
Obra | |
---|---|
5 lieder sobre R. M. Rilke | Solista i piano |
4 cançons sobre J. S. Papasseit | Solista i piano |
Glossa II | Solista i piano |
Un sol instrument
Obra | |
---|---|
Preludi, recitatiu i fuga | Piano sol |
Passacaglia | Orgue sol |
Sonata en Si menor | Piano sol |
Escenes d’un circ | Piano sol |
Piano sol |
Últimes notícies
Josep Cercós
Dins de la col·lecció de CDs sobre música catalana d’orgue acaba de sortir el darrer disc, aquest cop dedicat a la música contemporània, on hi són representats alguns dels principals compositors de la darrera meitat de segle xx a Catalunya.
Llegir més