Deixeble de Joan A. Nin, mestre de capella de la catedral de la seva ciutat natal, completà la seva formació a Roma i París (1876-1878). La seva producció contempla tant el vessant compositiu com el musicològic. En el primer àmbit, on destaca per ser l’introductor del nacionalisme musical a Espanya, compta amb una important producció de música simfònica: La veu de les muntanyes (1877), Excelsior (1880), i, sobretot, operística: L’último abenzeraggio (1874), la trilogia Els Pirineus (1893), La Celestina (1902), i El comte Arnau (1904) entre d’altres. Per altra banda hom el considera el fundador dels estudis musicològics a Espanya. D’entre els seus treballs destaquen el Diccionario técnico de la música (1894), el Diccionario biográfico y bibliográfico de músicos españoles (1894-97), i el Catàleg de la Biblioteca de la Diputació de Barcelona (1907-1908), a més de la publicació de l’obra completa de Tomás Luís de Victoria (1902-12). El seu mestratge també fou important havent estat formador de compositors com Enric Granados, Manuel de Falla i Robert Gerhard o el musicòleg Higini Anglès.
Publicacions (14)
Felip PedrellTotes les publicacions
Felip Pedrell
Obres
Felip PedrellPer Orquestra
Obra | |
---|---|
Obertura de "Quasimodo" | Orquestra simfònica |
Altres
Obra | |
---|---|
Preludi de l’òpera «L’ultimo Abenzeraggio» | |
Obertura Cléopâtre |
Últimes notícies
Felip Pedrell
Encetem aquests “Trops” amb un capítol dedicat a Felip Pedrell, un personatge multitasca: musicògraf, pedagog, crític, compositor. Avui ens centrem en aquesta darrera faceta, i ho fem arran de la publicació del preludi orquestral de la seva òpera ...
Llegir més