
- Formació: Orquestra simfònica, Orquestra de cambra
- Gèneres: Música Clàssica
- Instrumentació: 1020 - 2000 - archi
- Duració: 7 Minuts
- Referència: TR00532
Audio
Obertura op. 1
1._Obertura_en_Fa_mayor_Nonetto_op.mp3
11._Sinfonia_en_Re__Minuetto_Allegro1.mp3
2._Herminia_Le_jopur_frappe_mes_yeux.mp3
3._Herminia_Long_temps_hlas.mp3
5._il_nest_plus.mp3
8._Obertura_en_Re_mayor_op.mp3
9._Sinfonia_en_Re__AdagioAllegro_vivace.mp3
Publicacions

Bilbao ( 1806 ) - París ( 1826 )
Malgrat haver tingut una vida molt curta, el compositor basc Arriaga ha deixat una obra poc extensa però que assoleix uns alts nivells de qualitat, que fan encara més lamentable la seva mort prematura abans d’arribar a l’edat de vint anys, tot just quan començava a fer-se conèixer al públic de París.
Molt sovint els crítics espanyols han exageratla falta de preparació acadèmica d’Arriaga per a, d’aquesta manera, posar l’accent en les seves extraordinàries qualitats naturals. El cert es que estudia violí amb Faustino Sanz, violinista de la capella de música de la basílica de Santiago i, a molt curta edat comença a composar i representar les seves primeres obres fins que al 1819 estrena la seva òpera en dos actes, Los esclavos felices.
L’any 1821, amb quinze anys, marxa a París on estudiarà contrapunt i fuga amb Fétis i violí amb Baillot, ien els pocs anys que resten fins la seva prematura mort a la capital francesa, es dedica intens...
Ultims concerts
Obertura op. 12017
Crítiques
Obertura op. 1"La soprano guipuzcoana Ainhoa Arteta la defiende [a la cantata Herminia] con vehemencia vocal y expresión aguerrida."
"La sinfonía en Re menor (1824), una de las obras de Arriaga más interpretadas en la actualidad junto a los cuartetos de cuerda, es ejecutada en esta grabación siguiendo fielmente la partitura original..."
"La batuta de Marriner resulta contundente en este repertorio, como no podía ser de otra manera, gran especialista el inglés en el repertorio clásico y así lo ratifica"