
- Composició: 1948
- Instruments: Soprano, Mezzo-soprano, Tenor, Baríton, Baix
- Formació: Conjunt de families diverses (6 ó més instruments)
- Gèneres: Òpera i Sarsuela
- Instrumentació: V solo[S.Mzs.T.Br.B] - 1111 - 1000 - archi [2.1.1.1]
- Percussió: sd.tri.woodblk.cabasa.td.whip.sus cym.slgh-bells.glock.guiro.cast.cym.claves.bd.vibrslp.tambn
- Duració: 75 Minuts
- Referència: TR00310
Audio
El gato con botas (versió de cambra) 1996
1. Obertura
2. Segundo cuadro
3. Tercer cuadro
4. Tercer cuadro telon
5. Tercer cuadro tranquilo
6. Acto II
7. Fin del primer cuadro
8. Segundo cuadro
9. Calmado
10. Adagietto
11. Tempo di polonesa
12.calmado
Autor
Xavier Montsalvatge
Girona ( 1912 ) - Barcelona ( 2002 )
Xavier Montsalvatge ha estat un dels compositros catalans més importants del segle XX. El seu primer èxit internacional va ser el de la col·lecció Cinco canciones negras (1941) que, juntament amb el Cuarteto indiano (1952) i el Concierto breve (1953), defineixen l’etapa post-nacionalista del compositor, coneguda com a "antillana" per la influència de la música caribenya. Aquesta va evolucionar a través d’un neoclassicisme, present sobretot en la Partita (1958) i la cantata Cant espiritual, i d’un període d’influència dels post-impressionistes francesos Sonatine pour Yvette (1960) cap a una abstracció cada vegada més gran, que s’inicia amb la Desintegració morfològica de la Xacona de J. S. Bach (1963) fins a una de les seves millors obres, la Simfonia de rèquiem (1985). Va ser membre de...
Ultims concerts
El gato con botas (versió de cambra) 19962012
Orquesta Sinfónica Portuguesa, dir. Joao Paulo Santos
Direcció musical, Emilio Sagi
2012
Orquesta Sinfónica Portiguesa, dir. Joao Paulo Santos
Direcció escènica, Emilio Sagi
2012
Orquesta Sinfónica Portuguesa, dir. Joao Paulo Santos
Direcció escènica, Emilio Sagi
Crítiques
El gato con botas (versió de cambra) 1996"Encantadora orquestación de cámara de Albert Guinovart"
Montsalvatge utiliza los recursos orquestalescon una maestría indudable y fusiona estilos muy diversos, ya cultivados, con ee sello personal que da unidad a obra tan variada.