Joan Crisòstom Ripollès nasqué a la vila de Torreblanca (Plana Alta) el 1678 i traspassà a la ciutat de Tarragona el 1746. Degué rebre la seva formació musical en una de les escoles catedralícies properes a la seva terra natal, com ara Tortosa, Sogorb o Tarragona. El 23 de maig de 1699 va ser admès en qualitat de cantor contralt primer de la capella de música de la catedral de Tarragona, que des de 1695 dirigia el mestre Josep Escorihuela.
La seva obra compositiva pertany als gèneres propis del repertori eclesiàstic, litúrgic i religiós, i mostra en tots ells un intens sentit melòdic.
El conreu que fa de la policoralitat palesa la influència de l’estil venecià, introduït a la Península precisament a través de l’àrea valenciana.
La seva estilística compositiva es caracteritza per la transparència textural i tímbrica, la frescor i la simplicitat lírica, i la gran vivacitat de la dinàmica narrativa.
D’altra banda, la influència de l’italianisme, tal com va ser assumit pels compositors propers a la cort barcelonina de l’arxiduc Carles d’Àustria, com F. Valls, P. Rabassa o T. Milans, es fa evident en la música que escriví a partir de 1720, aproximadament.
El seu llegat compositiu el conformen trentadues obres, de les quals vint-i-quatre es conserven al Fons de la Catedral de Tarragona (TarC); sis a la Biblioteca Nacional de Catalunya; una a l’Arxiu de la Catedral de València i una al Fons Musical de Santa Pau dels Arcs.
1. Regina caeli per a 1 v i Ac
2. Assumpta es Maria per a 2 v i Ac
3. Beata es Virgo Maria per a 2 v i Ac
4. Miserator Dominus per a 2 v i Ac
5. Puer qui natus est per a 2 v i Ac
6. Pulchra es et decora per a 2 v i Ac
7. Regali ex progenie per a 2 v i Ac
8. Pange lingua per a 4 v i Ac
9. Nunc dimittis per a 8 v i Ac
10. Regina caeli per a 8 v i instruments
11. Buena noche zagales per a 8 v i Ac