Albes & Danses.Música simfònica de la Renaixença

Felip Pedrell ( 1841 - 1922 )
Josep Rodoreda ( 1851 - 1922 )
Amadeu Vives
Albes & Danses.Música simfònica de la Renaixença
Preu: 12,04 € 6,02 €
T'estalvies 6,02 €
Comprar
TD00105

Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. dir. Jaime Martín


Tritó
1
2014
8437014125115

Felip Pedrell Lo cant de la muntanya Escenes simfòniques 1. Preludi - Albada 2. L’aplec - Pregaria 3. La festa (cançons i danses) Josep Rodoreda La primavera Poema simfònic 4. Sortida del sol 5. La festa de maig 6. La primera rosa 7. Sardana 8. Himne d’amor de la naturalesa Felip Pedrell 9. Preludi de Quasimodo Antoni Nicolau Suite de l’òpera còmica Un rapto 10. Obertura 11. Ronda d enit 12. Tanda de valsos Amadeu Vives 13. Euda d’Uriach: Ballet de les bruixes

"És prou coneguda la trajectòria de consolidació de l’activitat orquestral a la Barcelona del darrer quart del segle XIX: una societat bàsicament interessada per la lírica i poc avesada a la música instrumental només podia sentir-se atreta per les sonoritats d’una orquestra ben conjuntada si se li oferien repertoris espec-taculars. Per això la història de la música simfònica a casa nostra en aquests anys és tan precària. No era gens precària, en canvi, la capacitat creativa dels compositors ca-talans perquè, poc o molt, tots havien tingut ocasió de conèixer de primera mà les obres més rellevants del moment i les més suggestives del passat." Xosé Aviñoa La Renaixença va ser un moviment cultural que va tenir la seva màxima expansió cap a la segona meitat del segle XIX i que va recuperar el català com a llengua literiaria i reivindicar altres àmbits de la cultura popular. Aquest disc és un intent d’oferir una mostra de repertori desconegut en l’actualitat (no coneixem enregistraments anteriors de cap d’aquestes obres) i que reflecteix l’estètica de la Renaixença.

Opinions

  1. Manuel Quiñonero Rodríguez 30 de novembre de 2001

    Excel•lent CD el dedicat a la música de la Renaixença. El poema simfònic de Rodoreda, que inclou una sardana amb tenora i flabiol, s'avança molts anys al que farà Garreta en aquest camp. Sorpreses extraordinàries ens depara també la música de Pedrell i d'Amadeu Vives. L'OBC compleix a un gran nivell, gràcies al talent del Mestre Jaime Martín, l'objectiu de difondre el nostre patrimoni. Felicitacions, un cop més, a tot l'equip de Tritó

Critiques

  1. LA VANGUARDIA - Jorge de Persia 9 de juny de 2015

    Una atractiva propuesta nos acerca en versión de la OBC una selección de piezas breves como "Lo cant de la muntanya" de Pedrell, "La primavera" de Rodoreda, la breve suite de Nicolau "Un rapto", o el simpático "Ballet de les bruixes" de la ópera "Euda d'Uriach", una de las producciones importantes de Vives...

  2. Juan Carlos Moreno - RITMO 2 de març de 2015

    Por lo que significa de recuperación de patrimonio histórico y por la propia música, un trabajo encomiable.

  3. Miguel Rodríguez Echeandía - 12 NOTAS 30 de novembre de 2001

    "...una labor de recuperación de patrimonio de gran valor para cualquier melómano que se precie." [...] Mención especial merece la batuta de Jaime Martín, que ha sabido mantener la intensidad del sonido en toda la grabación respondiendo de manera más que adecuada a la responsabilidad lógica que se asume al realizar una primera grabación de cualquier obra musical. [...] Conjunción de un interés por resucitar un patrimonio cultural olvidado, el buen trabajo del maestro al interpretarlo y la calidad musical de una de las orquestas de mayor prestigio en nuestro país.

  4. CATCLASSICS - Albert Ferrer Flamarich 30 de novembre de 2001

    "Jaime Martín fa gala d’eloqüència, refinament i magnífica intuïció marcant adequadament el camí estètic" [...] "Sens dubte, es tracta d’un dels millors discs editats els darrers mesos i que mereix algun premi."

  5. 12 NOTAS - diciembre 2014 22 de març de 2017
    Veure crítica
  6. RITMO-marzo 2015 22 de març de 2017
    Veure crítica
  7. CATCLASSICS - mayo 2015 22 de març de 2017
    Veure crítica
  8. LA VANGUARDIA - junio 2015 22 de març de 2017
    Veure crítica